DE CE SA ANGAJEZI UN WEDDING PLANNER?
18 Mai 2016

DE CE SA ANGAJEZI UN WEDDING PLANNER?

Sunteti mai fericiti ca niciodata si va iubiti mai mult ca oricand, asa ca v-ati hotarat sa faceti marele pas si sa va petreceti fiecare zi minunata impreuna, pentru totdeauna. Iar tu ai visat, probabil, din copilarie la acest moment si din fericire, ti-ai gasit jumatatea care sa te iubeasca neconditionat, sa te incarce cu energie de pozitiva si cu care sa-ti cladesti un viitor plin de momente memorabile. Maturi din punct de vedere sentimental si privind cu optimism inspre viitor, ati spus ,,da”. Acum tot ce ramane de facut e sa puneti la punct detaliile marelui eveniment de celebrare care trebuie sa fie la fel de perfect  precum relatia care va uneste. Cat de greu poate fi? Cu ce ma poate ajuta un wedding planner cand eu stiu foarte bine ce-mi doresc? De ce as angaja un wedding planner? Este un wedding planner potrivit pentru mine?

Ca sa-ti fie mai usor sa te decizi in fazele incipiente ale planificarii nuntii tale, am alcatuit noi o lista pentru tine. Iar daca iti surad cel putin cinci din situatiile de mai jos, inseamna ca serviciile unui wedding planner si-ar dovedi utilitatea pentru tine.

Asadar, iata cele 10 de motive pentru care sa colaborezi cu un wedding planner:

 

1. Alegeri corecte

Stii ce vrei si ai deja cateva optiuni in minte pentru piesa primului dans, paleta de culori si gama cromatica a nuntii, stilul rochiei s.a.m.d.? Diferenta dintre un eveniment perfect, asa cum ti l-ai imaginat tu in tot acest timp si un ,,meh-putea-sa-fie-mai-bine” sau un ,,asa-a-fost-si-la-Maria” cuplat cu comentarii rautacioase din partea invitatilor se datoreaza deciziilor corecte. Un wedding planner respectabil are in portofoliu zeci de nunti la activ, asta pe langa propria-i nunta, cum suntemi si noi, Extravaganza, deci probabilitatea ca sugestiile sale pentru tine sa se materializeze in decizii corecte este ridicata. Si desi nu exista un retetar de decizii corecte, un wedding planner cu experienta te va asculta si iti va intelege dorintele, va identifica cerintele tale, iti va oferi informatii si alternative, iar impreuna veti alege cea mai buna varianta pentru planul tau personalizat si cel mai potrivit curs de actiune.

alegeri

2. Stabilirea bugetului

Ai fost deja la cateva expozitii tematice sau targuri sau poate ai facut putina cercetare online, te-ai consultat cu cei apropiati cat sa-ti faci o idee despre bugetul nuntii tale. Intr-un fel sau altul, bugetul pe care il stabiliti iti va afecta fiecare decizie legata de marele eveniment. Fie el rotunjor, mediu sau restrans, de cele mai multe ori vor exista discrepante intre ceea ce ai pus tu pe hartie si costurile reale, efective ale unui eveniment de o asemenea amploare. De ce? Fiind organizatorul primului (si unicului) eveniment de acest gen din viata ta, probabil nu ai luat in calcul toate aspectele, nu ai avut acces la preturile reale pentru servicii  (sau la discount-uri pentru organizatori) si va trebui sa aloci resurse si pentru evenimentele neprevazute sau eventualele erori. Si pana la urma, aproximarile sunt aproximari in absolut orice domeniu. Un wedding planner are deja experienta colaborarilor cu diferiti furnizori si poate sa-ti ofere cele mai bune alternative pentru tine in ceea ce priveste raportul calitate-pret si o estimare realista si pragmatica a bugetului de care ai nevoie.

 

3. Mai putin stres pentru tine

Nunta voastra este un eveniment special, plin de semnificatii, pe care ti-l vei aminti toata viata de acum inainte si care ar trebui sa fie doar despre voi doi. Pe langa organizarea fiecarui detaliu al nuntii, ai probabil si un job si o viata sociala activa care iti consuma resursele de timp cu rapiditate, iar in acest caz lucrurile pot deveni stresante. Fuga intre job si intalnirile cu furnizorii, probe, alegerea salii, muzica, invitatii, huse, marturii, fotografi, meniu, flori, repetitii pentru primul dans, programul din ziua nuntii si multe altele pot sa-si puna amprenta asupra starii tale de bine generale, asupra comportamentului tau si asupra relatiei cu cei din jurul tau. Lasa un profesionist sa se ocupe de sarcini ca tu sa te poti bucura de evenimentul tau, creat special de tine pentru tine si care ar trebui sa fie DOAR despre tine.

stres

4. Procesul de planificare nu e in totalitate roz

Deoarece discutam despre evenimentul tau la care ai visat de mic copil, cu siguranta te entuziasmeaz(a) gandul planificarii in detaliu al fiecarui moment. Sa cercetezi terenul, sa-ti alegi sala, rochia, playlistul, meniul, surprizele… dar in realitate nu toate etapele de planificare sunt ca-n filme. In primul rand s-ar putea sa te simti putin coplesit de varietatea ofertelor de pe piata, de aparitia evenimentelor neprevazute si sa nu-ti faca placere sa cauti vreme de cinci ore o companie care sa-ti ofere un autobuz decent pentru nuntasi. De toate aceste lucruri mai putin interesante se poate ocupa wedding plannerul, in functie de ce decideti la primele intalniri, pentru ca tu sa te poti ocupa doar de ceea ce-ti place iar experienta ta sa fie intr-adevar memorabila, desigur, in sens pozitiv.

 

5. Urgentele

Un eveniment de o asemenea importanta este un eveniment in care se vor intampla multe lucruri neprevazute care necesita atentia, concentrarea, rationamentul si experienta ta: s-ar putea sa se defecteze aerul conditionat, sa ai invitati care apar fara sa-si fi confirmat prezenta, sa-ti fi livrat alte flori decat ceea ce ai comandat, sa-ti intarzie furnizorii, sa nu-i placa matusii muzica si lista poate continua la nesfarsit. Wedding-plannerii sunt experti ai neprevazutului, iar intamplarea face ca eisa mai fi mai rezolvat astfel de urgente in trecut – si atunci iti vor sari in ajutor cu solutii ingenioase. Rezolvarea de probleme face parte din descrierea jobului lor, asa ca poti sta linistit/a.

 

6. Intalniri, remindere, planificari, programe, confirmari…

…si multe altele. Daca nu esti o pesoana metodica, extrem de calculata, organizata, meticuloasa, insistenta, rezistenta la frustrare, cu mult timp liber si rabdare de otel, si iti doresti o nunta perfecta, atunci mai bine lasa profesionistii sa te ajute.

planificari

 

7. Reguli nescrise

Orice comunitate de oameni si orice ceremonie sau ritual au reguli nescrise specifice, norme sau formalitati. Nomele, obiceiurile sau traditiile sunt produse culturale care reprezinta cunostinte nescrise, informale, despre cum ar trebui sa ne comportam si ce este acceptabil intr-o situatie anume, cum este si ceremonia nuntii. Regulile nescrise includ ce se face, ce nu se face, ce nu ar trebui facut dar se face si ce ar fi recomandat de facut in ziua nuntii pentru a evita eventualele neintelegeri, neplaceri sau chiar penibilul. Un wedding planner capabil iti poate clarifica orice nelamuriri legate de comportamentul si ritualurile recomandate pentru ziua nuntii, cu solutii individualizate pentru cuplul tau, probabil mult mai bine decat bunicuta ta.

 

8. Consiliere avizata

Wedding planner-ul poate fi si cel mai de incredere consilier al tau and vine vorba de alegerile pentru marele eveniment. De ce n-ar fi mama sau prietena cea mai buna, te intrebi? In primul rand, wedding plannerul are experienta in domeniu si este la curent cu ultimele noutati, iar in al doilea rand este singura persoana avizata care nu este inrudita cu tine si nu are obligatii sentimentale fata de tine, cum este prietena ta cea mai buna de exemplu. De aici rezulta ca sfaturile si sugestiile wedding plannerului sunt valoroase tocmai pentru ca sunt obiective si realiste: n-o sa i se umple ochii de lacrimi cand te vede in toate rochiile de mireasa pe care le probezi si iti va spune si daca modelul respectiv in tendinte sau e prea comun si ar trebui evitat. Si cine stie, la finalul nuntii, din wedding planner poate ti-ai mai castigat inca un prieten de nadejde!

 

9. Plecatul acasa

Contrar asteptarilor tale, o nunta nu se incheie odata cu plecatul acasa al invitatilor. Ca organizatori principal, dupa ce te-ai asigurat ca fiecare invitat este cazat corespunzator sau in drum spre casa in siguranta, intr-un taxi sau alt mijloc de transport, urmeaza alte cateva sarcini care-ti vor fi adresate, ai ghicit, tot tie, in noaptea nuntii. Calcule, plati, returnarea obiectelor inchiriate in siguranta s.a.m.d. Cum ar fi sa te trezesti ca decoratiunile scumpe din sticla de pe mese au fost uitate prin sala, au disparut sau au fost returnate pe jumatate sparte furnizorului? Lasa mai bine grijile in seama profesionistilor. E ziua nuntii tale si meriti sa te bucuri de ea.

plecatul

10. Expertiza, expertiza si iar expertiza

Succesul unui eveniment nu sta in amploarea sau grandoarea sa, ci in planificarea micilor detalii si in abilitatea creativa a organizatorului de a rezolva problemele neprevazute pentru a asigura confortul si buna dispozitie a invitatilor. Iar pentru a rezolva cu succes toate problemele, este nevoie de experienta in domeniu, intr-un cuvant de expertiza. Un wedding planner este un expert care rezolva problemele aparute mult mai rapid decat un novice pentru ca detine cunostinte si tipare de actiune in domeniu care au fost  accumulate odata cu experienta. Stie ce, cand, cum, unde si de ce in ceea ce priveste evenimentul tau. Un wedding planner nu-ti va submina autoritatea si capacitatea de decizie, ci va fi sprijinul tau in tot ce inseana nunta, de la cele mai mici detalii.

 

 


admin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *